måndag 21 april 2008

Stå på dig Liza!

Liza Marklund upprör sig i Expressen över Hyresgästföreningen och jublar över att det äntligen blir dyrare att bo i hyresrätt på Öfre Östermalm:



Visserligen bor jag i Stockholm, men jag tillhör inte den privilegierade skara som lyckats skaffa mig ett förstahandskontrakt på någon hyresrätt inne i stan. Jag har aldrig kunnat åtnjuta den reglerade och subventionerade hyressättning som dina medlemmar gör.


Jag kan inte göra annat än att hålla med. Att packet ens har mage att tro att de har i innerstan att göra! Nej, ut med pöbeln på landsbygden (vad är det för fel på Kalix och Värnamo, era otacksamma, priviligierade kommunister?). Kan vi inte införa inkomstprövning vid vägtullarna, så att de mindre bemedlade helt kan hållas utanför innerstaden? Om ni så gärna vill bo i innerstan är det väl bara att köpa en gammal ambassad för 17 miljoner. Har inte alla bolag värda 90 miljoner?







Andra om , , , , ,

Inga kommentarer: