fredag 10 juli 2009

Verkligen tragiskt


Jag tycker verkligen synd om stackarna som gör sig illa eller dör i Pamplona.
Ungefär lika synd är det om dom andra adrenalinpundarna som skall bestiga K2 eller
Mount Everest eller what have you.
Vad ger dom rätten att ge sig iväg vind för våg och sedan ta värdefulla vårdresurser
eller räddningsinsatser i anspråk,
som högst antagligen behövs på andra mer naturliga olycksplatser?
Varför är det t.ex lag på att ha säkerhetsbälte i bilen? Varför får man inte klättra upp på tåg och hänga sig i högspänningsledningen? Varför är knark olagligt?
Jag bara undrar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skrattar gott varje gång jag läser om sådana här dödsfall, är jag en ond människa?

Ingrid sa...

Nej, snarare tvärtom. Ungefär som mannen som blev av med körkortet på grund av rattfylleri, och sedan grät ut i kvällstidningarna över att han inte hade råd att installera alkomätare så han kunde få köra igen. Stackars, verkligen!