fredag 24 april 2009

Dagens tankestreck


Det är något som fascinerar med den nya trenden tankestrecken.
Mer precist fascineras jag av den önskade effekten.
Jag kan se framför mig en nyhetsuppläsare som läser den viktiga rubriken.
Väl framme vid strecket blir det en liten konstpaus samtidigt som ljuset släcks ned,
nyhetsuppläsaren blir ljussatt så där spöklikt underifrån, rösten blir snäppet mörkare
och får lite hjälp av ett dramatiskt eko, samt att kameran vrids lite på sniskan och zoomar in,
SEN är det dags att läsa det sista.
Ponera att man struntade i streck. Vem fan skulle bry sig om rubriken då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha! :D

Abakus sa...

Jag tittar då och då in i Jinges blogg. Han är expert på att överanvända konstpausstrecket, och det fick mig att söka efter en ny mening med det. Jag landade på begreppet "vahetterenu...", något många barn säger när de inte kommer på vilket ord de söker. Resultatet blev fantastiskt! Testa själv!